FAQ
Hyra plats
Hur går jag till väga för att hyra en plats?
- Ring 08-650 02 15 eller mejla info@corepark.se så hjälper vi dig direkt!
Kan jag få en visning av ett garage innan jag hyr en plats?
- Absolut! Ring oss på 08-650 02 15 eller mejla på info@corepark.se så bokar vi en tid för detta så snart som det passar dig.
Hur går jag till väga för att säga upp min parkeringsplats?
- Uppsägning av ett avtal behöver göras skriftligen, med fördel via mejl till: info@corepark.se. Bifoga namn, personnummer samt önskat datum för avslut.
Fakturafrågor
Jag har tappat bort min faktura, hur får jag en ny?
- Mejla oss på info@corepark.se så skickar vi dig en kopia på den förlorade fakturan.
När ska min faktura betalas?
- All betalning sker i förskott och förfallodatum är alltid den sista vardagen i månaden före kommande period. Se förfallodatumet på din faktura.
Hur gör jag för att aktivera autogiro hos er?
- Du kan registrera dig för autogiro direkt på din internetbank alternativt mejla oss på info@corepark.se så skickar vi en blankett till dig.
Har ni E-faktura?
- Du kan registrera dig för E-faktura direkt på din internetbank.
Tillkommer en fakturaavgift?
- Från och med den 1 januari 2018 tillkommer en avgift om 50 kr inklusive moms för de som väljer att betala via pappersfaktura. Avgiften tillkommer inte för de som väljer att betala elektroniskt via autogiro eller E-faktura.
Tillstånd
Är det möjligt att ha två parkeringstillstånd till min plats?
- I det fall du hyr en reserverad plats kan du beställa ett extra parkeringstillstånd för 50 kr per avtalsperiod.
Jag har tappat bort mitt parkeringstillstånd, hur gör jag nu?
- Ring 08-650 02 15 eller mejla info@corepark.se så spärrar vi det borttappade tillståndet och skickar dig ett nytt. Ett nytt tillstånd kostar 50 kr.
Inpassering
Jag har en fjärrkontroll/passerkort/keycard som inte fungerar, vart ska jag vända mig?
- Ring 08-650 02 15 eller mejla info@corepark.se så hjälper vi dig.
Jag har en nyckelbricka som inte fungerar, vart ska jag vända mig?
- Bor du i en HSB förening är det HSB Servicecenter som administrerar programmering av din nyckelbricka. Du når dem på 010-442 11 00 eller servicecenter.stockholm@hsb.se. det går givetvis bra att ringa oss på 08-650 02 15 eller mejla info@corepark.se om du är osäker.
Jag har tappat bort min inpasseringsartikel (Fjärrkontroll/Keycard/Passerkort/Nyckelbricka), vad ska jag göra?
- Ring eller mejla oss direkt på 08-650 02 15 eller info@corepark.se så att vi kan spärra den borttappade artikeln. Det kan tillkomma en avgift för att få en ny av oss.
- Om det är en nyckelbricka som du fått av HSB så kontaktar du HSB Servicecenter på 010-442 11 00 eller servicecenter.stockholm@hsb.se.
Felanmälan
Hur gör jag för att anmäla en felparkerad bil?
- Ring och prata med vår felanmälan som är öppen dygnet runt alla dagar på 08-650 02 15.
Ha med följande information:- Vilken adress parkeringen finns på
- Vilket platsnummer
- Registreringsnumret på bilen som står fel
Garageporten är trasig, vart anmäler jag detta?
- På garageporten finns numret för felanmälan avseende porten. Om du inte har informationen går det alltid bra att ringa oss på 08-650 02 15 så hjälper vi dig gärna.
Jag parkerade hos er men saknar kvitto, kan jag få det i efterhand?
- Absolut! Skicka ett mejl till oss med nedanstående uppgifter så skickar vi dig ett kvitto på transaktionen
- Parkeringsområde
- Transaktionsdatum
- De första 6 samt de sista 4 siffrorna på ditt betalkort
Vilka kort är giltiga i era betalautomater?
- Följande betalkort fungerar i våra automater:
- Visa
- Mastercard
- De flesta bensinkort
- För att veta exakt kan du läsa på betalautomaten
Kontrollavgifter
Jag har fått en kontrollavgift som jag vill överklaga, vart ska jag vända mig?
- Invändning av kontrollavgift görs till Hojab på nummer 08-735 29 99.